Sunday 14 July 2013

SUCCESS vs FAILURE..

Julai..Julai..Julai...

tak tau nak mula dari mana sebab banyak benor benda yang jadi bulan julai nie.. baru2 nie dapat tawaran masuk u di UPM.. dapat pulak pilihan pertama tu..wuuu..alhamdulillah.. seronok lagi tengok my friends pun berjaya sekali... for me it's a big success... liana, riry, shushu, myn, balqis, mery, n lain2 tahniah aku ucapkan... penat lelah kita belajaq kat matrik tak sia2 kan...cewahh. tu belum grad lagi tuh..


dalam kita tengah gembira menyambut ramadhan yang mulia nie... aku pulak tengah sibuk bertungkus -lumus belajar memandu.. dan 14 julai 2013 ialah hari keramatnya bila segala skill2 yg aku belajar akan diuji ...bahasa mudah 'test JPJ' woiii.... 


hari nie catat sejarah bila aku gagal kat parking.. padahal time latihan berjalan lancar ja... sedih tak kata... jalan raya ok lancar.. tapi takpa.. ujian memandu gagal boleh repeat..kalau gagal SPM xkan nak repeat balik kot.. so dengan kata2 itu aku menyedapkan hati yang lara nie...


lepas menyepikan diri dan bertenang, aku terpikir 'nie kan bulan ramadhan, gagal ujian memandu bermakna nie ialah ujian di bulan ramadhan'... sabaq je la... takpa wani takpa,... try harder next time...


konklusinya di sini,, x bermakna kita berjaya, kita x akan gagal, dan x bermakna kita gagal, kita x akan berjaya...


untuk itu lagu kita pada kali ini ialah.....
Jika kau fikirkan kau boleh
Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/08/lirik-lagu-fikirkan-boleh.html#ixzz2Z2Jkpwhh

salam sayang dan salam ramadhan...

No comments:

Post a Comment